петак, 27. фебруар 2015.

НЕВЕРОВАТНИ ТАЛЕНАТ

Погледајте невероватно талентовану једанаестогодишњу девојчицу.


УЧЕЊЕ УЗ МУЗИКУ




Познато је да слушање класичне музике може помоћи у савладавању градива. Како и зашто се то догађа да ли класична музика утиче и на неке друге физиолошке процесе? 
Многи научници су открили позитиван утицај на учење уз слушање класичне музике. Велики број људи истиче да им је класична музика помогла при учењу. Део хирурга оперише уз класичну музику. Ако би питали хирурга зашто слуша класичну музику док обавља један од најтежих послова на свету, вероватно ће вам рећи да се на тај начин опусти и боље концентрише на рад.

Американци имају центар за нова открића у учењу. Тај центар тврди да се учење може повећати најмање 5 пута слушањем музике од 60 удараца у минути. Музика од 60 удараца у минути је управо музика из барока, односно и Моцартова музика. Слушањем ове музике активирамо десну половину великог мозга, док је при учењу активирана лева. Истовремени рад целог мозга максимално повећава учење и задржавање информација.

Битно је нагласити да слушање музике док се учи не гарантује никоме боље памћење информација, али може помоћи у томе. Истраживања су показала да музика сама по себи није део процеса учења, али да та музика, уз коју се учи, улази у памћење заједно с градивом које учимо. Надаље, када се покушавамо присетити оних делова градива које смо научили то ће нам бити лакше уколико и тада слушамо музику коју смо слушали док смо учили то исто градиво. Није лоше, поготово за понављање пред неки важан испит.

Моцартова "Соната у Д-дуру" најбоља за учење уз музику


Стручњаци кажу да је за добру концентрацију најважнији лични степен будности. У соби у којој је тишина степен будности је низак, а соба у којој постоји нека активност подстаћи ће већу будност. Музика ће увек бити од помоћи, али не и она с речима, кажу стручњаци. То је зато што ће један део мозга слушати речи у песми док ће покушавати нешто запамтити или решити неки задатак. Због тога је боље слушати класичну или инструменталну музику. Уочено је да су најефикаснији тактови Хандела, Баха и Моцарта, а нарочито Моцартова "Соната у Д-дуру".

Поставља се питање да ли класична музика утиче и на друге физиолошке процесе? Јапански научник др Масару Емото,у својој књизи "Порука воде", истраживао је како музика утиче на молекуле воде. Он је замрзавао капљице воде и потом их проучавао под електронским микроскопом. Поставио је два велика звучника између посуде са дестилованом водом и пустио је одређену музику, а затим фотографисао молекуле. Запазио је да при пустању класичне музике молекули воде формирају правилне геометријске облике, док је сасвим супротно када је пустио хеви метал музику. Како је наш организам састављен од више од 60 посто воде, док је на пример код новорођенчади тај проценат и много већи (скоро 90 посто), сигурно је да музика има велики утицај на нас као особе.

Уколико неко није навикао да учи уз музику могао би да покуша и види како му иде. Уколико вас музика деконцентрише онда наравно да нећете учити уз њу, без обзира на сва истраживања и чланке који су написани на ову тему. Свака особа зна најбоље шта њој одговара. Свако ће од нас наћи који му начин најбоље одговара за учење.


Извор: ucenici.info

ВЕНЧИЋ ОД ЦВЕЋА

Овај венчић од цвећа можете лако направити!

DIY Flower Garland

Треба ти само неколико листова папира у боји, маказе и лепак.

DIY Flower Garland

Нацртајте три половине различитих величина цветова. Исеците их, направите левак (од исечених цветова) и залепите лепком као што је приказано.

DIY Flower Garland

Залепите цветове један у другу. На врх залепте зелени полукруг. Нацртајте спиралу и исеците је.

DIY Flower Garland

Ваш венчић је спреман за декорацију.

DIY Flower Garland

КУЋИЦА ЗА ПТИЦЕ - корелација Еколошке секције и Ликовне културе

Креативно!  Матеја Радосављевић II 4, ОШ "Бранко Миљковић" из Ниша.



четвртак, 26. фебруар 2015.

КУЋИЦА ЗА ПТИЦЕ

Креативност на делу! Корелација Ликовне културе и Еколошке секције.
Рад ученице Петровић Иве II 4, ОШ "Бранко Миљковић" из Ниша.

КУЋИЦА ЗА ПТИЦЕ

Креативност на делу! Корелација Ликовне културе и Еколошке секције.
Рад ученице Недељковић Неде II 4, ОШ "Бранко Миљковић" из Ниша.




уторак, 24. фебруар 2015.

СТРУЈНО КОЛО

КАКО ПОПРАВИТИ ЛОШУ ОЦЕНУ

ИДЕЈА ЗА 8. МАРТ - УРАДИ САМ

КАКО МУЗИКА УТИЧЕ НА НАШЕ РАСПОЛОЖЕЊЕ?





“Музика изражава оно што се не може рећи речима и оно што се не сме прећутати”
~ Виктор Хуго


Добра музика има директан утицај на емоције и као таква представља одличан алат за прилагођавање нашим емоцијама, али и обрнуто.
Ево неколико начине на које људи користе музику да контролишу и унапреде своја расположења. 

♫ Забава
На најосновнијем нивоу, музика обезбеђује стимулацију. Она подиже расположење пре изласка, попуњава време док спремамо стан, прави нам друштво када путујемо, читамо и сурфујемо по интернету.

♫ Буђење
Музика оживљава дан и умирује вече.

♫ Снажне сензације
Музика нам може обезбедити дубоко, узбудљиво емоционално искуство, нарочито када сами стварамо или изводимо музику.

♫ Преусмеравање                           
Музика нам скреће пажњу са непријатних мисли које лако могу попунити тишину.

♫ Пражњење

Музика која се слаже се дубоким емоцијама, може да ослободи емоције и да има функцију пражњења и чишћења.

♫ Умни рад
Музика подстиче сањарење, размишљање о сећањима и истраживање прошлости.

♫ Утеха
Музика може да подстакне дељење емоција и искустава и да нас подсети на везаност за некога кога смо изгубили.

Ових седам стратегија теже ка остварењу два циља: контролисање и унапређење расположења. Једна од лепота музике је у томе што она може да постигне више циљева истворемено. Инспиративна музика може да нам преусмери пажњу, да нас забави и оживи. Тужна музика може да нам обезбеди утеху, да нас оснажи и да нам помогне да доживимо емоције.

На основу многих претходних истраживања утврђено је да преусмеравање пажње је једно од најефикаснијих стратегија регулисања емоција.

Музика је такође снажно повезана са бављењем сопственим унутрашњим доживљајима, а то нам омогућава већи степен разумевања наших емоција.


Такође је утврђено да тужна музика може да подстакне руминирање. Руминирање је ментална активност која подразумева стално бављење емоционалним стањима и као таква, иронично, може да доведе до смањења јасноће емоционалног доживљавања. Са друге стране, музика може да повећа разумевање емоција, а то је ефекат који се не постиже руминирањем.

МУДРО

субота, 21. фебруар 2015.

МУДРА ИДЕЈА НАСТАВНИКА

Мудра идеја наставника, који је успео, не само научити ђаке из последњих редова, него је и помогла деци да схвате колико је образовање неопходно.

Наставник једне школе решио је да своје ученике научи важну животну лекцију. Није почео са досадним предавањем, већ је од часа направио зањимљиву интерактивну вежбу. Све што је користио је згужвани папир у виду лопте (за сваког ученика) и канта за смеће, која је била постављена у предњем делу учионице.

Након тога изнео је захтеве:

"Замислите да сада нисте разред, него становништво наше земље. Код сваког се појавила шанса да се обогати. Али, да бисте прешли у високо друштво, треба  добацити свој изгужвани папир у канту за смеће, не устајући са свог места. “


 Ono što je uradio ovaj nastavnik na času je zaista genijalno


Резултати су били наравно, предвидиви. Већина ученика из предњих редова су погодили у канту, а последњи редови нису могли да се носе са овим задатком.


 Ono što je uradio ovaj nastavnik na času je zaista genijalno


Наставник је то објаснио овако:

„Чим се ближе налазите свом циљу, тиме су веће ваше шансе за његово остварење. То се назива привелегија, коју треба умети искористити. Када се налазите даље од жељеног, почињете да тражите изговоре, кривите друге у добијању неједнаких услова, видите пуно препрека. Али, тај који је првобитно био ближе, лако може да се фокусира на испуњење задатака, не размишљајући ни о чему небитном, чак и о својој привелегији. Тако то функционише. Привилегија може дати јасну представу о будућности, о садашњости. Она заокупља и одвраћа пажњу оних, који су иза нас, али покушава да достигне исти циљ. У ствари, људи који уживају привилегију, постају препреком за оне који је никад нису уживали.“

И све док наставник није завршио излагање, деца су у недоумици покушавала да разумеју изнесену теорију.

Он је мудро закључио:

“ У ствари, важно је схватити да сада свако од вас поседује ту привилегију која помаже да постанете бољи и успешнији. Она се зове – ОБРАЗОВАЊЕ. Урадите сада све могуће, да у будућности вешто користите њене плодови, за постизање свега што желите, спретно  и брзо обилазећи оног који је одлучио да остане у задњим редовима, који тражи изговоре и изговара оптужбе“

Наравно, васпитање перспективне деце на томе се не завршава, али је важан камен темељац. Помозите свом детету да разуме ову истину, ако желите, у будућности,  да га видите успешног. 



Извор: uspesnazena.com

ЗАШТО ВОЛИМ КЊИГЕ?

НАПРАВИТЕ ПРЕЗЕНТАЦИЈУ У PREZI

Погледајте видео и научите како да користите Prezi уместо Power Point презентације. За целокупно упутство погледај и други део.



МЕЂУНАРОДНИ ДАН МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА



Од 2000. године у свету се обележава 21. фебруар - Дан матерњег језика.

Матерњи језик је део културног идентитета народа, тачка препознавања, различитости али и толеранције и разумевања. 




1985. године УНЕСКО је донео Резолуцију у којој се каже: „Величина Вука Стефановића Караџића није само у оригиналности његових идеја и истрајности којом их је спроводио у дело, већ и у томе што је неуморно градио везе између културе свог народа и светске културе, он је један од оних умова који су највише допринели духовном јединству човечанства."

Према проценама, готово свакодневно у свету нестане по један језик, а лингвисти прогнозирају да ће од око 6.000 језика, до краја 21. века одумрети више од половине, чак и до 90 посто. Највише су угрожени језици са малим бројем говорника и језици који припадају малим заједницама.


МУДРО

петак, 20. фебруар 2015.

ВИСИБАБЕ - идеја за Осми март

Материјал:

бела вуница
цевчица или зелена жица за чишћење
маказе
пластелин.


A Snowdrop from Threadа


Намотајте мало беле вунице на руку, ставите цевчицу или зелену жицу за чишћење унутар намотаја и повежите. Исеците белу вуницу маказама.


4

5

ЧЕСТИТКА ЗА ОСМИ МАРТ

ЈЕСТЕ ЛИ ЗНАЛИ?

КОНКУРС "ДАНИ ЋИРИЛИЦЕ 2015."

среда, 18. фебруар 2015.

КОРЕЛАЦИЈА ЕКОЛОШКЕ СЕКЦИЈЕ И ЛИКОВНЕ КУЛТУРЕ

ЦВЕЋЕ - идеја за Осми март


Материјал:
обојени папир
пластичне цевчице
кутија за јаја.



Сваки цвет је направљен од неколико квадратних папирића различитих величина.



Направите рупу по средини цвета и гурните цевчицу кроз њу. Исевите врх цевчице како би задржала латице од пада.

Након што направите лист, пресеците ивици и залепите на стабло.



Обојите кутију за јаја, избушите рупе и поставите цвеће.

уторак, 17. фебруар 2015.

ИНТЕРНЕТ ПОРТАЛ

eTwinning је интернет портал који подржава виртуелну сарадњу и размену добрих пракси и онлајн материјала између наставника и васпитача широм Европе.



eTwinning

НАЈЛЕПШЕ ДЕЧЈЕ ЉУБАВНЕ ПЕСМЕ - ПЕСМАРИЦА 2015.

Овде станују најлепше дечје љубавне песме... ЧИТАЈТЕ, УЖИВАЈТЕ и ГЛАСАЈТЕ - и ове године, поред награда које додељује жири, биће награђена и песма са највише "свиђања" - "лакова"...
ГЛАСАЊЕ ТРАЈЕ ДО ПОНЕДЕЉКА 23. фебруара У ПОДНЕ.







недеља, 15. фебруар 2015.

АУТОРИТЕТ: ЗАШТО РОДИТЕЉ ТРЕБА ДА ИМА ГЛАВНУ РЕ

Ако као родитељ немате главну реч у породици ваш ауторитет може да буде пољуљан веома лако. А када деца нису сигурна ко управља ситуацијом она често лоше реагују упадањем у опасне ситуације или употребом заповедничког и дрског тона. И на крају почнете да их вређате и презирете јер не знате како да им кажете шта да раде. Ово значи да сте дефинитивно изгубили контролу.




Пуно је родитеља који желе да имају пријатељски однос са својим дететом и не свиђа им се улога шефа коју им намеће њихова родитељска улога. Највећи проблем у овој ситуацији је да је пријатељски однос равноправан, а улога детета у породици једноставно није и не може бити равноправна са улогом родитеља. Ви морате да расуђујете и управљате породицом, иначе то нико неће радити.

Улога родитеља


Улога родитеља је да постави правила и границе у породици и да се увери да их сви поштују. Међутим, ово није једина улога коју родитељ има. Родитељ је и учитељ, јер помаже деци да науче како да се лепо понашају и тренер, јер пружа изазове детету да постане још боље. Ако желите да васпитате дете како треба све ове улоге су важне.

Све је лако када су деца мала


Када су деца веома мала релативно је лако имати главну реч у свему. Родитељи су ти који доносе одлуке, организују дечији дан и ствари за кућу. Они тада могу да надгледају дечије понашање и одлуче шта је добро а шта не. И обично су деца у узрасту до 10 година доста послушна. Управо се у том периоду родитељима јавља жеља да развију пријатељски однос са њиховом децом. Деца тада слушају родитеље, раде оно што им се каже и желе да проводе време са родитељима исто колико и они са њима.


Када наиђе адолесценција цела ова ситуација се мења. Дете жели да преузме целу ствар у своје руке и јавља се недостатак поштовања према родитељском ауторитету. У овом периоду велики број родитеља има проблем да поново преузме контролу над ситуацијом. Ако се, уз то, никада раније нисте поставили као онај ко има главну реч, може вам изгледати немогуће да то постигнете када ваше дете постане предтинејџер или тинејџер.

Ово се дешава због тога што је адолесценција период у коме дете жели да постане независна особа. Деца ово желе да постигну одбојношћу према другим одраслим људима. Наклоњени су свом друштву и верују да их једино они разумеју. Не воле да буду у друштву одраслих, а нарочито не желе да буду са онима који им говоре шта да раде.

Деца ће на различите начине, више или мање прикладне, показати да им се не свиђа ваш ауторитет. Могу превртати очима или уздисати када им нешто кажете или одговарати реченицама типа “Немој ми стално говорити шта да радим!”. Али има деце која саопштавају да су узнемирена на веома лоше начине као што су претерано псовање, деструктивна или агресивна понашања.

Лаки и тешки избори: када је родитељ тај који мора да донесе одлуку 


Много родитеља укључује децу у доношење породичних одлука, што је одлична ствар која деци помаже да постану независна. Што је дете боље научило да буде независно боље може да доноси животне одлуке које га воде ка успеху.

Међутим, деца укључена у процес доношења одлука могу сасвим природно да закључе да се и она питају за све. Да бисте ово спречили морате бити јасни када и она “имају глас”. Ово није баш једноставно и запамтите да постоје ствари око којих деца могу да се изјасне али у вези којих она не могу да донесу коначну одлуку. Родитељи би требало да увек имају последњу реч око сигурности, здравствених питања, обавеза и сл.

Можете чути дететово мишљење, али ви сте ти  који треба да одлуче у колико сати да се врати кад изађе, да ли има довољно обавеза у кући, да ли су оцене добре, да ли је нешто здраво или не за дете и сл. Све ове ствари спадају у тзв. “теже одлуке” и можете јасно рећи детету да ви о њима одлучујете јер сте ви родитељ и бринете о вашој породици на најбољи начин који можете.

Са друге стране, “лаке одлуке”, оне које не утичу на безбедност, здравље, успех и развој детета су оне о којима деца свакако могу да одлучују. Овде спада избор одеће коју ће да носе, који филм породица да погледа ове недеље, колико ће да скрате косу, којом бојом да налакирају нокте и сл. Подстакните ваше дете да доноси ове одлуке и поштујте их. Пустите дете да облачи шта хоће, наравно ако није неприкладно.

Никоме није лако да одреди тачну границу када дете може да одлучи и када не, због тога се деца и родитељи толико препиру и свађају током адолесценције. Покушајте да одлучите унапред када ваша мора да буде последња, а када дете може да покаже своју независност.

Када деца мисле да имају исто право гласа 


Деца, нарочито тинејџери, желе контролу. Ова жеља у потпуности припада овој развојној фази. Исто тако, деца желе да буду равноправна са родитељима. Али, док може да предложи у који ресторан да идете, дете не би смело да одлучује о томе у колико сати мора да буде кући.

Исто тако деца умеју често да кажу “Ако ти можеш зашто не могу и ја?”. Међутим, овде се не ради о вама већ о детету и зато се фокусирајте на њега. Немојте доћи у ситуацију да се браните. Будите јасни у својим ставовима. Кажите детету да не мислите да је спремно за то што тражи на пример. Ваши разлози треба да буду повезани са одговорношћу и способношћу доношења одлука.

Преговарање 


Деца могу да имају право гласа све док вам се обраћају на коректан начин, али на крају родитељи доносе одлуку. Немојте водити  преговоре одмах након што сте донели одлуку. Дајте детету бар један дан паузе. Биће вам свима лакше да разговарате након што су се смириле страсти. Покушајте да оставите отворену комуникацију. Ако је ваше дете љуто или пак ћутљиво увек му кажите да може да разговара са вама о томе када се мало смири. Увек му покажите да сте ту да га саслушате.

Не спуштајте се на ниво детета 


Спуштање на дечији ниво у свађи ће ваше дете уверити да немате никакву контролу. А сигурно не желите да изгубите ваш родитељски ауторитет. Ово значи да не треба да се свађате или препирете са вашим дететом на његовом нивоу. Покажите свој ауторитет тако што ћете знати како да контролишете ситуацију када сте љути. Љутити је људски и немогуће је не љутити се, због тога планирајте унапред и пронађите друге са којима можете да разговарате о проблемима са децом, био то партнер, пријатељи, рођаци или психолог.

Ако мислите да нисте увек ви онај ко одлучује и желите да учврстите ваш ауторитет морате бити спремни за почетне негативне реакције вашег детета. Свака промена у динамици породице изазива реакције. Ако се детету чини да губи контролу и моћ оно ће се бунити. Морате бити чврсти и знати да радите оно што је најбоље за вашу породицу.


Извор: Najboljamamanasvetu

субота, 14. фебруар 2015.

ДЕСЕТ ТОПЛИХ РЕЧИ





Извор:  Zelena učionica

САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 10


‎Наставници‬ који предају ученицима узраста од 11 до 16 година и који сматрају да њихов начин рада може послужити као пример добре праксе, могу да конкуришу у пројекту MARCH (Mаking science Real in Sshools).



march

четвртак, 12. фебруар 2015.

ИНТЕРЕСАНТНО


 ПРАВИЛО  3-6-9


ЕЛЕКТРИЦИТЕТ експеримент

ЕЛЕКТРИЦИТЕТ

ПРАВИЛНО ДРЖАЊЕ ОЛОВКЕ

ДА СЕ НЕ ЗАБОРАВИ!

БРАНКО МИЉКОВИЋ је у ноћи између 11. и 12. фебруара 1961. године трагично и неразјашњено преминуо у Загребу (Хрватска), у двадесет седмој години.

Песник Танасије Младеновић сматра да Бранко Миљковић није извршио самоубиство, јер:

...малено дрво, о које се Миљковић, наводно, обесио, напросто није

могло да издржи крупно тело српског песника...”


Поред поезије, писао је есеје и критике и бавио се превођењем руских и француских песника.



среда, 11. фебруар 2015.

МАГНЕТ

ДА СЕ НЕ ЗАБОРАВИ!

ДЕСАНКА МАКСИМОВИЋ умрла је на данашњи дан, 11. фебруара 1993. године.

Била је песник, приповедач, писац за децу, романсијер, а повремено се бавила и превођењем, махом поезије, са руског, словеначког, бугарског и француског језика. Објавила је око педесет књига поезије, песама и прозе за децу и омладину, приповедачке, романсијерске и путописне прозе. Најчешћи мотив у поезији Десанке Максимовић била је љубав и родољубље.
Била је професорка књижевности и чланица Српске академије наука и уметности.




уторак, 10. фебруар 2015.

ЕКОЛОШКЕ ЗАПОВЕСТИ ЗА НАЈМЛАЂЕ ЗА ЧИСТИЈУ ЖИВОТНУ СРЕДИНУ



   

 
 





1. Папир употребљавајте мудро, са обе стране пишите.
Зашто? Папир се прави од дрвета. Ако штедимо папир, мање ће стабала дрвећа бити посечено, природа ће остати богата и здрава.
2. Изворе и реке заштитите. Када сте на плажи одржавајте је чистом
Зашто? Вода је, поред ваздуха, основни извор живота. Све је мање чисте воде за пиће. Због тога је важно, где год можемо да, заштитимо изворе воде и да воду штедимо.
3. Енергију штедите. Кад год је могуће искључите светло. 
Зашто? Осим енергије произведене у хидроцентралама, сви остали поизвођачи загађују природу. Да би смо имали енергију треба је штедети.
4. За одлагање отпада користите старе кесе.
Зашто? Старе кесе би ионако отишле у отпад. Зато их је боље употребити за одлагање осталог отпада.
5. Старијима препоручите да не купују предмете од крзна, коже, рептила, слоноваче и корњачиног оклопа
Зашто? Да би дошли до крзна, коже и костију, одрасли убијају жувотиње и тако нарушавају живи свет. Поједине врсте је човек истребио. То није лепо, тако се нарушава природа.
6. Воду штедите. Ако приметите да чесма цури или оштећену цев,замолите старије да то поправе.
Зашто? Вода је извор живота. Важно је да и деца о томе воде рачуна. Свака кап воде је драгоцена.
7. Брините о дрвећу. Нова стабла садите, а оштећена лечите.
Зашто? Дрвећа су плућа насеља, фабрике кисеоника.
8. Пешачите или употребљавајте јавни превоз. Родитељима реците да што мање користе аутомобил.
Зашто? Пешачењем и бављењем спортом стиче се кондиција, неопходна за развој и здравље. Да би ваздух био мање загађен, потребно је да се смањи количина издувних гасова из аутомобила.
9. О планети Земљи читајте и учите.Са пријатељима знање размените.
Зашто? Нова сазнања о планети нас оплемењују и доводе у блискију везу са природом. Немојте бити себични и знања задржавати само за себе. Ако другоме откријемо наша знања о природи живљења и други ће то исто учинити према нама.
10. Оснујте свој клуб љубитеља природе, позовите другаре и заједно очистите део краја у коме живите.
Зашто? Клубови љубитеља природе омогућавају нам нова сазнања, дружења, путовања, обилазак планина и природних богатстава. Мало можемо да постигнемо ако радимо сами, заједно смо јачи.

Извор: ekovrba

ЦВЕЋЕ ЦВЕЋУ

Цвеће је симбол комуникације. Говор цвећа зна бити и бољи и оригиналнији од хиљаду изговорених речи.
Направимо кале нашим најдражим мамама!


DIY calla lilly with drinking straws, cotton buds, and cotton

DIY calla lilly with drinking straws, cotton buds, and cotton

DIY calla lilly with drinking straws, cotton buds, and cotton