субота, 11. април 2015.

КАКВА СУ ПРВА, СРЕДЊА И НАЈМЛАЂА ДЕЦА


Редослед рођења, односно то да ли је дете јединац, најстарије, средње или најмлађе у породици, може да открије његове карактерне особине, кажу стручњаци.

Научници Мичел Мофит и Грег Браун из Торонта представили су своју теорију у вези са тим каква су најстарија, средња и најмлађа деца у породици, а какви су јединци.

Најстарија деца

Према тврдњи ове двојице научника, прва деца су углавном амбициозна и од њих се очекују велика академска достигнућа. Генерално су одговорнији и зрелији од млађих браће и сестара, имају смисла за водеће позиције на послу којим се баве. Када добију прво дете, пажња родитеља је усмерена искључиво на малишана, па су самим тим и њихова очекивања већа, кажу стручњаци. А када су родитељи имају велика очекивања, деца се углавном труде да их не разочарају.

Средња деца

Имају смисла за сарадњу, прилагодљива су и друштвена више него старија браћа или сестре. Родитељи немају тако велика очекивања као од првог детета, па су зато млађи малишани мање амбициозни него старија браћа/сестре, због чега имају опуштенији, мање одговоран приступ животу.

Најмлађа деца

Најмлада деца су углавном врло допадљива и шармантна. Креативнији су од старијих браће и сестара, имају више самопоуздања. С обзиром на искуство родитеља са старијом децом, правила која важе за најмлађу децу су углавном мање стриктна, а очекивања од њих су мања. Као резултат тога, најмлађи малишани су углавном мање одговорни јер стално очекују да их неко други „води“.

Јединци

Деца која немају браћу или сестре углавном су креативна и веома сналажљива. Такође су зрела и одговорна, воле да контролишу ствари, а не воле неред. Очекивања родитеља од јединаца су најчешће велика, али за разлику од најстарије деце, јединци не морају да се „боре“ за пажњу родитеља. С обзиром на то да живе са одраслима, односно немају млађу браћу и сестре, често су веома зрели, али понекад управо због тога имају проблем у дружењу са вршњацима.

Научници Мичел Мофит и Грег Браун наглашавају да су ово ипак само теорије и да начин васпитања, као и услови у којима деца одрастају играју велику улогу у одређењу њихових особина.


Извор:  Mondo