Ако сте стрпљиви, спретни и уз мало маште и креативности можете украсити јаја користећи намирнице из кухиње, зрневље и украсне мрвице.
уторак, 31. март 2015.
понедељак, 30. март 2015.
четвртак, 26. март 2015.
ДА СЕ НЕ ЗАБОРАВИ
На данашњи дан, 26. марта 1984. године умро је у Београду српски писац Бранко Ћопић.
Рођен 1. јануара 1915. године у селу Хашанима под планином Грмеч (Босанска крајина). Основну школу завршио је у родном месту, а гимназију у Бихаћу. Учитељску школу похађао је у Бања Луци, Делницама и Сарајеву, а завршио је у Карловцу. Почео је да пише као ђак учитељске школе и пре Другог светског рата објавио је збирке приповедака. Дипломирао је на Филозофском факултету у Београду.
Био је приповедач, творац занимљивих и упечатљивих ликова и догађаја и члан Српске академије наука и уметности. Његова прозна дела су прожета лириком, живописним реалистичким сликањем живота на селу, познавањем менталитета и психологије људи Грмеча и Подгрмечја, његовог завичаја, ведрином и виталношћу духа.
Ознаке:
Бранко Ћопић,
ведрина,
виталност,
лирика,
приповедач,
психологија људи,
реалиста,
рођен,
умро,
ученици,
школа
КОЛИКО ЈЕ ЉУБАВ ВАЖНА?
Једна од дефиниција родитељства је омогућити деци "корен и крила". Корен је метафора за осећај сигурности, место где се дете увек враћа јер се осећа добродошло управо такво какво је. Крила су симбол родитељске способности да своје дете пусте и у спољни свет, ван родитељског окружења, да му омогуће самостално истраживање, доношење сопствених одлука, односно - "лет".
Дете не може имати своје упориште и корен у свом дому, нити може безбрижно "летети", ако није сигурно у родитељску љубав. Иако се подразумева да родитељи воле своју децу највише на свету, деци то не мора бити очигледно нити сасвим јасно. Деца претпостављају, слуте, надају се да је то тако, али њихово поимање света и вредности које тек требају усвојити, су другачији него код одраслих.
Упијајући искуства из свог окружења, дечји свет пун боја, слика и асоцијација се постепено гради. Деци је неопходна јасна потврда за оно што мисле или претпостављају.
Како?
Размислите на тренутак; на основу чега дете зна да га ви волите? Јесте ли му то рекли и показали на довољно директан, отворен, недвосмислен начин? Наиме, кад похвалимо дететов цртеж или кажемо: "Ти си моје добро дете.", или "Тако смо поносни на тебе јер си …", охрабрили смо дете позитивном, подржавајућом поруком и изразили своје задовољство неким његовим понашањем. Ипак, на овај начин му нисмо рекли да га волимо. Наше показивање љубави треба бити директно, отворено, јасно. Реците; "Ја тебе много волим!" или "Волим те највише на свету!" јер му тек на овај начин говорите нешто што не оставља сумњу или питање што сте мислили кад сте то изговорили. Невербално показивање љубави подразумева загрљаје, пољупце, "гуркање" док читате приче или се играте, тражење прилике да будете више заједно…
Осим тога, данас знамо да отворено показивање љубави утиче не само на дечје самопоуздање и на позитиван развој родитељских вредности, већ и на степен интелигенције.
Учење
Показивање љубави је нешто што многи родитељи тек треба да науче. Чест је случај да су и они сами одрастали без овог облика родитељске подршке. "Тежи" на показивању сопствених емоција су посебно очеви који су у свом детињству били изложени познатим предрасудама да "дечаци не плачу", да су сузе за слабиће… Они су навикли сакрити и потискивати своје емоције. Зато је важно да почнемо врло рано да вежбамо показивање и отворено исказивање љубави коју осећамо. Можда ће Вам бити потребно неко време за свладавање ове вештине.
Предрасуде
Немојте бити "шкртица" у говорењу и показивању најлепших осећаја. Не можете претерати. Постоји став да се с претераном љубављу деца могу размазити. То је предрасуда коју треба заборавити. Показивати детету да је вољено није исто што и размазити га. Подразумева се да су размажена деца вољена деца, али она нису таква постала јер су била сигурна у љубав својих родитеља, већ је то резултат непримереног родитељског става. Дете је потребно сагледавати у његовој тренутној развојној фази, и не задржавати понашање као да је оно млађе него што јесте. Размаженост настаје кад не постоје границе између дозвољеног и недозвољеног понашања, кад је ауторитет врло слаб, и кад се деци допушта готово све, без јасног увида шта дете у неком узрасту треба знати.
Никад превише љубави
Љубави не може бити превише, не може бити претерана. Напротив, најзначајније што можете пружити детету је уверење да га волите највише на свету. Само тако дете може расти сигурно у себе и своју породицу. Осећај безрезервне родитељске љубави чини децу самопоузданом. Захваљујући томе, лакше склапају пријатељства, оптимистичнија су, слободнија, отворенија, радозналија. Не боје се изазова јер знају да имају коме да се врате, уколико погреше. Тај осећај "корена" је неопходан за успешан "лет", кад дође време да свом детету омогућите и крила.
Извор:Лукин портал
Ознаке:
јасно,
корен,
крила,
љубав,
отворено,
потврда,
предрасуде,
радозналост,
самопоуздање,
Учење
уторак, 24. март 2015.
МИНИСТАРСТВО УПУТИЛО ОБАВЕШТЕЊЕ ДИРЕКТОРИМА ШКОЛА О ЗАШТИТИ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ
Министарство просвете, науке и технолошког развоја је након добијања писма Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуба Шабића, а у вези са појединим подацима које школе прикупљају и обрађују у поступку доделе бесплатних уџбеника ученицима основних школа у Републици Србији, упутило обавештење свим директорима основних школа.
Наиме, директори свих основних школа обавештени су да је потребно да обуставе даље прикупљање неких података од родитеља или старатеља, односно оних докумената које је Повереник у свом допису означио. Такође, у допису прослеђеном директорима школа, је истакнуто да већ прикупљена наведена документа на одговарајући начин избришу, односно униште. Реч је о фотокопијама личне карте и /или здравствене књижице, као и документацији у вези са неким посебним категоријама - уверења надлежних институција о радном стажу или висини примања која се односе на категорије родитеља борца, војног инвалида или оних који имају статус расељеног или прогнаног лица. Такође обустављање прикупљања података односи се и на медицинску документацију о тешко болесном члану породице.
Након извршеног надзора Повереник је утврдио да Министарство не прибавља, нити обрађује податке о личности ученика и других лица, нити се поводом овог пројекта Министарству доставља било каква документација која садржи податке о личности.
Наиме, прикупљање податка вршено је у школама, а подаци Министарству ће бити прослеђени у статистичком облику.
Извор: mpn.gov.rs
КХАН АКАДЕМИЈА – РЕВОЛУЦИЈА У ОБРАЗОВАЊУ
Кхан Академија има једноставну мисију: пружање бесплатног образовања на глобалном нивоу, за било кога, било где на свету.
Оно што је почело као вид помоћи приликом учења математике, за неколико година је прерасло у један од најинтерактивнијих образовних система на свету. Сајт Кхан Академије данас је преведен на више од 20 различитих језика и нуди лекције у различитим областима науке – од физике, биологије, преко ИТ технологија, све до економије.
Али, шта је то што чини Кхан Академију другачијим образовним системом од других?
Кхан Академија има једноставну мисију: пружање бесплатног образовања на глобалном нивоу, за било кога, било где на свету.
Када то чујете, можда ћете да помислите да ту сигурно постоји нека зачкољица. Људима не пада толико у очи то што Академија пружа образовање на глобалном нивоу. Не ради се ни о томе што се помиње да је она отворена за било кога, било где на свету. “Проблем”, ако тако могу да се изразим, је у оном делу који се односи на то да је образовање БЕСПЛАТНО. Просто, нисмо навикли на тако нешто, па нам се одмах учини “сумњивим”. Ипак, Кхан Академија је све, само не сумњива. Све је крајње транспарентно, јасно, па и не чуди што је подржавају многи широм света, укључујући Фондацију Бил и Мелинда Гатес, као и руководиоци компаније Гугл (Google). Признаћете, реч је о људима који не би тек тако уложили свој новац и репутацију.
Тек, ова идеја бесплатног, глобалног школства је привукла пажњу званичних институција широм света, од Лондона до Вашингтона. А, као и много других револуционарних, наизглед необичних идеја, и ова је започела случајно.
Сви смо до сада имали прилике да приметимо колико технологија утиче на наш живот, али и на наше окружење. Ни образовање није остало имуно на те промене, па је и оно почело да се значајно мења под утицајем технологије, поготово у последњој деценији.
Често сам слушао од својих родитеља како је у неким прошлим временима био проблем доћи до књига или до квалитетних информација о одређеном предмету, било у школи, или на факултету. Данас, захваљујући интернету, знање никад није било приступачније.
Постоји много различитих интернет сервиса чија је основна сврха да образовање буде доступно свима и да олакшају процес учења. У последњих десетак година, вероватно најпопуларнији такав сервис, који је постао препознатљив широм света, је свакако Кхан Академија.
Први пут сам чуо за Кхан Академију када је њен оснивач Салман Кхан, 2011. године, одржао говор на ТЕД-у.
Прича о томе како је основана Кхан академија почиње крајем 2004. и почетком 2005. године. Салман Кхан је у то време радио као финансијски аналитичар. Претходно је стекао диплому на МИТ-у и успео да магистрира на Харварду. Једна од његових рођака, Надиа, је имала проблема са математиком и он јој је помагао тако што ју је подучавао на даљину, уз помоћ рачунара. Када је остатак фамилије сазнао да Сал жели бесплатно да подучава друге, све више и више рођака га је контактирало и питало за помоћ. Молбе су се низале док их на крају није било исувише. Онда му је пријатељ сугерисао да би могао да сними предавање и постави га на YouTube.
Тиме би омогућио свим члановима своје породице да виде предавање кад год они то желе. Можете и сами да замислите колико су само прегледа добили ти видео клипови?
Сал Кхан је убрзо увидео да овакав начин подучавања може да представља револуцију у образовању, па је у септембру 2006. године основао Кхан Академију – непрофитну организацију чија је главна сврха постојања да понуди бесплатно, али квалитетно образовање.
Оно што је почело као вид помоћи приликом учења математике неколико година касније се раширило на различите области науке, попут физике, биологије, ИТ технологија, економије, итд. Сајт Кхан Академије данас је преведен на више од 20 различитих језика.
Систем учења Кхан академије заснива се на три основна принципа:
Формативни систем тестирања
Лични приступ учењу (tutoring)
Зар није то нешто што нам је свима потребно?
Идеја Кхан Академије је невероватно добра, посебно зато што промовише идеју дедукције, као и “учење ради знања”, а не “учења ради оцене”.
Услуге Кхан Академије су подељене на 3 дела и могу је користити:
Без обзира на све оно што Кхан Академија нуди, њен циљ НИЈЕ да потпуно замени професоре или формално образовање, већ да учини да образовање буде доступно СВИМА.
Видео о Кхан Академији мозете погледати овде па закључите и сами да ли је то нешто што би Вас занимало.
Аутор: Милан Срдић
Оно што је почело као вид помоћи приликом учења математике, за неколико година је прерасло у један од најинтерактивнијих образовних система на свету. Сајт Кхан Академије данас је преведен на више од 20 различитих језика и нуди лекције у различитим областима науке – од физике, биологије, преко ИТ технологија, све до економије.
Али, шта је то што чини Кхан Академију другачијим образовним системом од других?
Кхан Академија има једноставну мисију: пружање бесплатног образовања на глобалном нивоу, за било кога, било где на свету.
Када то чујете, можда ћете да помислите да ту сигурно постоји нека зачкољица. Људима не пада толико у очи то што Академија пружа образовање на глобалном нивоу. Не ради се ни о томе што се помиње да је она отворена за било кога, било где на свету. “Проблем”, ако тако могу да се изразим, је у оном делу који се односи на то да је образовање БЕСПЛАТНО. Просто, нисмо навикли на тако нешто, па нам се одмах учини “сумњивим”. Ипак, Кхан Академија је све, само не сумњива. Све је крајње транспарентно, јасно, па и не чуди што је подржавају многи широм света, укључујући Фондацију Бил и Мелинда Гатес, као и руководиоци компаније Гугл (Google). Признаћете, реч је о људима који не би тек тако уложили свој новац и репутацију.
Утицај технологија на наш живот
Сви смо до сада имали прилике да приметимо колико технологија утиче на наш живот, али и на наше окружење. Ни образовање није остало имуно на те промене, па је и оно почело да се значајно мења под утицајем технологије, поготово у последњој деценији.
Често сам слушао од својих родитеља како је у неким прошлим временима био проблем доћи до књига или до квалитетних информација о одређеном предмету, било у школи, или на факултету. Данас, захваљујући интернету, знање никад није било приступачније.
Постоји много различитих интернет сервиса чија је основна сврха да образовање буде доступно свима и да олакшају процес учења. У последњих десетак година, вероватно најпопуларнији такав сервис, који је постао препознатљив широм света, је свакако Кхан Академија.
Како је све почело
Први пут сам чуо за Кхан Академију када је њен оснивач Салман Кхан, 2011. године, одржао говор на ТЕД-у.
Прича о томе како је основана Кхан академија почиње крајем 2004. и почетком 2005. године. Салман Кхан је у то време радио као финансијски аналитичар. Претходно је стекао диплому на МИТ-у и успео да магистрира на Харварду. Једна од његових рођака, Надиа, је имала проблема са математиком и он јој је помагао тако што ју је подучавао на даљину, уз помоћ рачунара. Када је остатак фамилије сазнао да Сал жели бесплатно да подучава друге, све више и више рођака га је контактирало и питало за помоћ. Молбе су се низале док их на крају није било исувише. Онда му је пријатељ сугерисао да би могао да сними предавање и постави га на YouTube.
Тиме би омогућио свим члановима своје породице да виде предавање кад год они то желе. Можете и сами да замислите колико су само прегледа добили ти видео клипови?
Сал Кхан је убрзо увидео да овакав начин подучавања може да представља револуцију у образовању, па је у септембру 2006. године основао Кхан Академију – непрофитну организацију чија је главна сврха постојања да понуди бесплатно, али квалитетно образовање.
Како можете да користите Кхан академију
Систем учења Кхан академије заснива се на три основна принципа:
Формативни систем тестирања
- прати наставни процес и мери напредак ученика у савлађивању градива, у учењу… Циљ оваквог начина предавања је да правовремено коригује и унапреди процес учења код сваког ученика.
- У овом смислу, лични приступ се односи на инструктора (у online, или offline свету), који даје приватне часове ученику поред редовног образовања које ученик има у школи. Ова помоћна техника се показала као веома добра, јер резултира побољшањем резултата ученика у школи. Наравно, уколико се претера, исто тако може да доведе и до смањења пажње и залагања ученика на редовној настави јер је ученик преморен.
Интерактивни приступ у циљу подстицања креативности и примењеног учења
- Интерактивни приступ учењу је приступ који је крајем 90-их година 20. века почео да се примењује у САД, а који се односи на примену модерних технологија, уместо класичних помагала у учењу. На тај начин, ученик стиче баш она знања која ће моћи да искористи у реалном животу, као на пример: знање програмског кодирања и израде сајтова, знања из области економије и финансија, уметности и слично.
Данас је и тако све компјутеризовано. Зашто не би било и учење? Слажете ли се?
По чему је Кхан академија другачија од осталих онлајн (online) предавања?
Коришћење интернета како би се свима на свету омогућио једнак приступ образовању и није нека револуционарна идеја. Успех iTunes апликације, које је дизајнирао и осмислио Apple, као и све већа популарност огромног броја отворених онлине курсева (Мооцс), показује да је апетит за учењем свакако присутан.
По чему се онда Кхан Академија, ипак, разликује?
Мада Кхан Академија има туторијале у области уметности, ИТ технологија и науке, њена основна специјалност је, ипак, математика на нивоу средње школе. Спаја видео инструкције са онлајн вежбама, које иду од основа сабирања и множења, све до алгебре и више математике.
Ови курсеви не издају сертификате, лиценце, или било шта слично. Они, пре свега, дозвољавају да се онлајн вежбе и предавања гледају у темпу који одговара предавачу, тј ученику. Притом, коришћењем софистицираног софтвера родитељ добија тачан графикон који показује прогрес и истиче слабости ученика. Тиме Кхан Академија даје велики значај родитељу, и омогућава му да помогне детету са домаћим задацима. иако можда ни сам не зна финесе алгебре.
Идеја Кхан Академије је невероватно добра, посебно зато што промовише идеју дедукције, као и “учење ради знања”, а не “учења ради оцене”.
Услуге Кхан Академије су подељене на 3 дела и могу је користити:
- ученици
- родитељи који желе да помогну деци,
- предавачи, са идејама како да на најбољи начин приближе неку тему свом ученику.
Без обзира на све оно што Кхан Академија нуди, њен циљ НИЈЕ да потпуно замени професоре или формално образовање, већ да учини да образовање буде доступно СВИМА.
Мој савет родитељима, посебно млађе деце, ученицима и студентима, је да искористе све могућности које пружа Кхан Академија. Она, можда, није савршена, замерају јој много тога, као на пример давање лаких и баналних примера у математици, и штошта друго, али је свакако одличан додатак класичном образовању који ће вам сигурно донети користи у будућности.
Будућност ће показати да ће примери попут Кхан Академије свакако имати велики утицај на класично образовање, а на сваком од нас је да те ресурсе, који су већ сада доступни, почнемо да користимо на прави начин.
Послужићу се реченицом којом је Бил Гатес једном приликом описао ову интерактивну учионицу:
"Начин на који Салман Кхан објашњава лекције својим ученицима је невероватан! Мислим да је он један од најбољих учитеља које сам упознао."
Видео о Кхан Академији мозете погледати овде па закључите и сами да ли је то нешто што би Вас занимало.
Аутор: Милан Срдић
понедељак, 23. март 2015.
ЛИКОВНИ КОНКУРС
Отворен наградни онлајн ликовни конкурс за ученике основних школа у оквиру акције Сат за нашу планету под називом "Промени климатске промене, сачувај планету!"
Ознаке:
креативност,
ликовни конкурс. онлајн,
основна школа,
ученици,
школа
СВЕТСКИ ДАН ВОДЕ
Вода је темељ живота и основни састојак сваког живог бића.
Светски дан вода обележава се 22. марта. Тај дан је усвојен резолуцијом УН-а у децембру 1992. године.
Овим даном Уједињене нације желе да подсете на важност заштите воде и на недостатак воде за пиће у многим крајевима света.
Сачувај воду... Сачувај живот
недеља, 22. март 2015.
ФЕСТИВАЛ НАУК НИЈЕ БАУК
И ове године, седми у низу, Фестивал Наук није баук отвориће врата свима заинтересованим за науку и омогућити им да сазнају нешто ново, што досада нису!
Видимо се на Електронском факултету 3. и 4. априла од 10-20 часова!
Добродошли!!!
Видимо се на Електронском факултету 3. и 4. априла од 10-20 часова!
Добродошли!!!
ЗАНИМЉИВ МАТЕРИЈАЛ
Овај пластични материјал је добар за рад са децом, али и за поправке. Има вишекратну употребу и примену.
Погледајте видео и уверите се!
ПИРАМИДА ФИЗИЧКЕ АКТИВНОСТИ ДЕЦЕ
Истраживање финских научника утврдило је како је физичка активност деце повезана с њиховим бољим успехом у школи. Научници су утврдили да су дечаци с високом степеном телесне активности имали најбоље резултате у аритметици и читању у прва три разреда. Правилна и дозирана телесна активност деце уједно утиче и на здравствени статус тј. на јачање имунитета и одржавање свеукупног здравља.
Извор:Логопедица
Извор:Логопедица
ОСАМ НАВИКА КОЈЕ СУ ВЕЛИКИМ ФИЛОЗОФИМА ПОМОГЛЕ ДА БОЉЕ МИСЛЕ
И филозофи су имали своје навике. Неки су држали часове шетајући, неки су пили кафу сваки дан, неки су волели да буду сами, а други су се сваког дана држали свог прописаног распореда.
1. Разговор
Платон је све своје радове написао у облику дијалога. У њима Сократ доводи у питање супротне хипотезе, одбацујући тако одређене идеје како би се дошло до коначне истине. Дијалог је једна врло корисна техника којом разјашњавамо и доказујемо своје идеје.
Према Вилијаму Ајзаксу, да би нам дијалог помогао да стекнемо нова знања, морамо се ослободити предрасуда. Наравно, треба слушати и не треба унапред планирати шта ћемо рећи. Важно је и постављати питања, али не као замке, већ са циљем да истражимо тему коју не познајемо.
2. Шетња
Аристотел је волео да хода док држи часове. Основао је такозвану школу перипатетика, што значи „путујући“ или „ходајући“.
Ходање нам помаже да мислимо јер се памћење и пажња побољшавају након шетње (и вежбања), а када се редовно шета, стварају се нове неуронске везе. Осим тога, једно истраживање објављено на Универзитету Станфорд 2014. године доказује да шетање помаже у извршавању задатака који захтијевају креативност.
3. Писање
Са свега 38 година, Мишел де Монтењ се 1571. године повукао у свој замак и посветио се писању својих есеја све до смрти 1592. Монтењ је био скептичан када су у питању његова знања, па је своје текстове користио у покушају да одговори на питање „Шта знам?“. Дакле, за разлику од Сократа заменио је дијалог разговором са самим собом захваљујући перу и хартији.
Иако је Витгенштај за живота објавио само Логичко-филозофски трактат, овај филозоф је написао књиге и дневнике који су објављени након његове смрти, на пример дело Филозофска истраживања. За њега је писање било још један начин размишљања:
„Ја заиста мислим пером, јер често моја глава не зна о чему то моја рука пише“.
4. Читање
Осим користи и очигледног задовољства које нам пружа ова активност, студије показују да нам читање одржава мозак у форми и повећава емпатију. Такође оно повећава интелигенцију.
5. Самовање
Артур Шопенхауер није био само мизантроп, већ и самотњак, и то само такав. Друштвени живот је за њега био обавеза и сматрао га је обманом, па је стога тврдио да интелигентни људи могу имати само шачицу пријатеља, а и то је много. Ниче је био још један окорели самотњак који је поред тога и шетао неколико сати дневно.
Иако није потребно постати прави пустињак (заправо, екстремна усамљеност може бити штетна за здравље), треба знати бити сам и уживати у томе.
Самоћа нам дозвољава да се искључимо и да се концентришемо на своје мисли. Такође нам помаже да боље руководимо својим временом и да то време посветимо ономе чиме највише желимо да се бавимо: писање, читање, одмарање... Мада су и сарадња и разговор битни, за развијање креативности такође је важно бити сам, јер нам то помаже да радимо без прекида и слободно, без страха да ћемо бити осуђивани.
Што се тиче филозофије, морамо имати на уму да никада нисмо заиста сами, јер заправо увијек водимо разговор са нама самима. Како је написала Хана Арент,
„у самоћи, дијалог увек изникне, јер чак и када смо сами присутно је двоје“.
6. Распоред
Кант је говорио да човјек може да подешава свој часовник према тома када одлази у шетњу. Сваки дан би устајао у пет и пио би по шољу или две не много јаког чаја. Пушио би своју лулу медитирајући, а потом је давао часове од 7 до 11, затим би ручао, шетао и, пре повратка кући, разговарао са својим пријатељем Џозефом Грином. Прекиде и промене није волео, чак и када би било у питању само једно дрво које је толико порасло да заклања звоник који се видео из његове канцеларије: такво дрво би било осуђено на смрт. Али, себи је дозвољавао покоји гутљај вина и понеку партију билијара.
Мада је Кантов случај претеран, важно је да дан буде организован и да направимо распоред за своје планове: планирање смањује стрес, помаже нам да одредимо своје циљеве, као и да оцијенимо како напредују наши задаци.
Организација нам такође омогућава и да одвојимо време за размишљање о раду, што је исто тако важна активност као и сам рад.
7. Кафа (и друга мала задовољства)
Серен Кјеркегор је био још један обожавалац шетање, а свакодневно је и писао. Како објашњава Масон Кури у књижи „Дневни ритуали“, и он је волео да пије кафу након вечере, а узимао би и чашицу шерија.
То је добра идеја: кофеин, између осталог, подиже пажњу и ниво енергије, потпомаже дугорочно памћење, као и когнитивне функције уопште. Мада носи са собом више ризика него кофеин, умерено конзумирање алкохола је такође корисно за наше когнитивне функције. Доводи се у везу и са повећаном креативношћу. Али не заборавимо: говоримо о једној чашици, а не о флаши.
8. Одмор
Мала задовољста јесу важна, али морамо водити рачуна о томе која ћемо изабрати. О свакодневним навикама Сигмунда Фројда се говори у већ поменутој књизи Масона Курија. Он се држао готово тако стриктног распореда као и Кант, укључујући и шетње градом. И он је волео да медитира, али то је често чинио током оброка, што је нервирало његове госте који су због тога морали да разговарају са другим члановима породице.
Ако ћемо да се угледамо на Фројда, боље би било да се то односи на три месеца одмора годишње. Иако можда себи не можемо да приуштимо толики одмор, морамо имати на уму да
одморање повећава продуктивност, побољшава пажњу и памћење и подстиче креативност. Како објављује "Сциентифиц Америцан", исто толико колико је телу потребан витамин Д, за мозак је неопходно понекад ленчарити,
било то неколико недеља на планини или свега пола сата дремежа.
Извор: blic.rs
петак, 20. март 2015.
МЕЂУНАРОДНИ ДАН СРЕЋЕ - 20. МАРТ
Међународни дан среће слави се 20. марта широм света.
Прогласила га је Генерална скупштина УН 2012. године на предлог Краљевине Бутан. Њихов предлог прихваћен је једногласно па су „за“ гласале 193 земље чланице
Циљ ове резолуцији је да се
"повећа свест о важности потраге за срећом и добробити светског становништва", с обзиром да је потрага за срећом темељни људски циљ.
Осим тога, резолуција препоручује правилан и уравнотежен привредни раст који се темељи на одрживом развоју, искорењивању сиромаштва и подстицању среће и благостања свих народа.
Зато се позивају све земље чланице и друге међународне и локалне организације да се удруже у промовисању наведених циљева, и да кроз своје деловање, упућују и едукују јавност ради подизања свести о важности среће, односно обележавања Међународног дана среће.
Прогласила га је Генерална скупштина УН 2012. године на предлог Краљевине Бутан. Њихов предлог прихваћен је једногласно па су „за“ гласале 193 земље чланице
Циљ ове резолуцији је да се
"повећа свест о важности потраге за срећом и добробити светског становништва", с обзиром да је потрага за срећом темељни људски циљ.
Осим тога, резолуција препоручује правилан и уравнотежен привредни раст који се темељи на одрживом развоју, искорењивању сиромаштва и подстицању среће и благостања свих народа.
Зато се позивају све земље чланице и друге међународне и локалне организације да се удруже у промовисању наведених циљева, и да кроз своје деловање, упућују и едукују јавност ради подизања свести о важности среће, односно обележавања Међународног дана среће.
среда, 18. март 2015.
уторак, 17. март 2015.
УСКРШЊЕ ИДЕЈЕ
Материјал:
- пластична кашичица
- туфер
- тканина или колаж папир
- лепак.
- пластична кашичица
- туфер
- тканина или колаж папир
- штапић за уши
- лепак.
Ознаке:
зец,
кокошка,
колаж папир,
пластичне кашичице,
туфер,
Ускрс,
штапић
понедељак, 16. март 2015.
СЛИКЕ ДЕЦЕ НИСУ ЗА ФЕЈСБУК
Само неколико компјутерских програма може да филтрира друштвене мреже, попут Фејсбука, форума и блогова, а случајеви злоупотребе деце на интернету све су чешћи.
Уместо да то спречавају, родитељи
злоупотребе још потпомажу објављивањем фотографија деце на друштвеним мрежама, кажу рачунарски стручњаци. Млађи родитељи, информатички писмени, знају да од онога тренутка када објаве фотографије своје малолетне деце у разним свакодневним ситуацијама, оне више нису део њихове приватности, већ јавног простора. Ипак, они углавном не размишљају о опасностима које вребају на интернету.
Мајка две бебе, која такође објављује слике своје деце на њен Фејсбук профил, каже да не види ништа лоше у томе и да пажљиво бира шта поставља на интернет.
"Трудимо се да постављамо слике које су пристојне, на којима деца нису голишава, купају се или пресвлаче. Првенствено постављамо слике да би могли нашим пријатељима да покажемо нашу децу или да поделимо са њима неке наше срећне тренутке", прича млада мајка.
Она каже да јој је једна врста гаранције да слике неће бити злоупотребљене и то што су јој Фејсбук пријатељи људи које добро познаје и ван виртуелног простора.
"У подешавањима постоји могућност да неко ко није мој пријатељ не може то да види. Е сад, постоји опција и да поставите неку забрану и за одређене пријатеље, да они не могу да виде, али ето ја сам већ самим одобравањем одређених људи за моје пријатеље направила неку цензуру", уверена је она.
Фејсбук полаже право на све фотографије на мрежи!
Иако се Фејсбук налог може делимично закључати и учинити полујавним, постављање дечијих фотографија може бити опасно, јер Фејсбук, као компанија, полаже свако право на њих, упозорава главни уредник штампаних и интернет издања "Свет компјутера" Душан Стојичевић.
"То је објављивање и то тако треба схватити! Објављивање у јавности слике вашег детета, то је као када бисте објавили у новинама. Чак још горе! У новинама знате да ће бити објављено тад и тад и то је крај са том сликом, ви имате да кажем траг где је та слика завршила. Овде немате траг", наглашава Стојичевић.
Он подсећа да и поред заштите хакери могу да уђу у сваки налог на интернету, којег потом могу злоупотребити, односно искористити слике за разне фотомонтаже.
А шта са тинејџерима?
Уредник издања "Свет компјутера" Душан Стојичевић каже да је и сам родитељ, да разуме потребе других, али да ни он, а ни његова ћерка, која је тинејџерка, немају слике на својим профилима:
"Не желим да изузимам своје дете из тренда који је у њеном друштву, значи сва деца имају налог на фејсбуку, али постоје неке ствари које родитељи морају да науче децу, да се одговорно понашају још у том добу".
Tинејџери са којима смо разговарали кажу да воде рачуна о томе шта објављују на интернету, али да многе девојчице имају слике на којима су у купаћим костимима и да им то доноси већу популарност у школи.
Док су у Србији кампање намењене заштити деце на интернету и спречавању злоупотреба тек у зачетку, Европска унија ће, од 1999. године, на сваке четири године усвајати нови програм намењен већој безбедности деце на интернету. Колико се озбиљно схвата овај проблем говори и податак о томе колико новца се издваја за њега. За актуелну акцију која траје од 2013. године биће потрошено 55 милиона евра, како би се, између осталог, развила и знања о ризицима и последицама излагања деце интернету.
Извор: 021.rs
Уместо да то спречавају, родитељи
злоупотребе још потпомажу објављивањем фотографија деце на друштвеним мрежама, кажу рачунарски стручњаци. Млађи родитељи, информатички писмени, знају да од онога тренутка када објаве фотографије своје малолетне деце у разним свакодневним ситуацијама, оне више нису део њихове приватности, већ јавног простора. Ипак, они углавном не размишљају о опасностима које вребају на интернету.
Мајка две бебе, која такође објављује слике своје деце на њен Фејсбук профил, каже да не види ништа лоше у томе и да пажљиво бира шта поставља на интернет.
"Трудимо се да постављамо слике које су пристојне, на којима деца нису голишава, купају се или пресвлаче. Првенствено постављамо слике да би могли нашим пријатељима да покажемо нашу децу или да поделимо са њима неке наше срећне тренутке", прича млада мајка.
Она каже да јој је једна врста гаранције да слике неће бити злоупотребљене и то што су јој Фејсбук пријатељи људи које добро познаје и ван виртуелног простора.
"У подешавањима постоји могућност да неко ко није мој пријатељ не може то да види. Е сад, постоји опција и да поставите неку забрану и за одређене пријатеље, да они не могу да виде, али ето ја сам већ самим одобравањем одређених људи за моје пријатеље направила неку цензуру", уверена је она.
Фејсбук полаже право на све фотографије на мрежи!
Иако се Фејсбук налог може делимично закључати и учинити полујавним, постављање дечијих фотографија може бити опасно, јер Фејсбук, као компанија, полаже свако право на њих, упозорава главни уредник штампаних и интернет издања "Свет компјутера" Душан Стојичевић.
"То је објављивање и то тако треба схватити! Објављивање у јавности слике вашег детета, то је као када бисте објавили у новинама. Чак још горе! У новинама знате да ће бити објављено тад и тад и то је крај са том сликом, ви имате да кажем траг где је та слика завршила. Овде немате траг", наглашава Стојичевић.
Он подсећа да и поред заштите хакери могу да уђу у сваки налог на интернету, којег потом могу злоупотребити, односно искористити слике за разне фотомонтаже.
А шта са тинејџерима?
Уредник издања "Свет компјутера" Душан Стојичевић каже да је и сам родитељ, да разуме потребе других, али да ни он, а ни његова ћерка, која је тинејџерка, немају слике на својим профилима:
"Не желим да изузимам своје дете из тренда који је у њеном друштву, значи сва деца имају налог на фејсбуку, али постоје неке ствари које родитељи морају да науче децу, да се одговорно понашају још у том добу".
Tинејџери са којима смо разговарали кажу да воде рачуна о томе шта објављују на интернету, али да многе девојчице имају слике на којима су у купаћим костимима и да им то доноси већу популарност у школи.
Док су у Србији кампање намењене заштити деце на интернету и спречавању злоупотреба тек у зачетку, Европска унија ће, од 1999. године, на сваке четири године усвајати нови програм намењен већој безбедности деце на интернету. Колико се озбиљно схвата овај проблем говори и податак о томе колико новца се издваја за њега. За актуелну акцију која траје од 2013. године биће потрошено 55 милиона евра, како би се, између осталог, развила и знања о ризицима и последицама излагања деце интернету.
Извор: 021.rs
Ознаке:
деце,
друштвене мреже,
злоупотреба,
интернет,
кампања,
нису,
право,
слике,
тинејџери,
фотографије
"КЕНГУР БЕЗ ГРАНИЦА"
Међународно такмичење "Кенгур без граница" - четвртак, 19. 03. 2015. у 10 : 00.
Организатори најављују још занимљивије задатке него до сада.
Такмичари, СРЕЋНО! :)
Пријавите се на:
Постови (Atom)