понедељак, 29. јун 2015.

Дечак и морске звезде

Устао сам рано, као и обично, пре изласка Сунца како бих прошетао обалом океана и поздравио нови дан. Како сам се кретао у јутарњој сумаглици, приметио сам мутне покрете у даљини Угледао сам дете које се сагиње, маше рукама, плешући на плажи, очито славећи савршени дан који почиње.

Како сам се приближио, схватио сам, на своју жалост, да дете уопште не плеше већ чепрка међу остацима које је ноћна плима избацила на обалу заустављајући се ту и тамо да би извукао морску звезду и вратио је натраг у море. Питао сам дете каква је сврха таквог труда.

„Плима је избацила морске звезде на плажу и оне се не могу саме вратити у море,“ одговорило је дете. „Када се Сунце подигне, оне ће угинути ако их ја не вратим у море.“


Док ми је дете објашњавало, погледао сам дуж плаже која се растезала на обе стране изван мог видокруга. Избачених звезда је било безброј.

Схватио сам безнадежност дететовог труда и узвратио: „Али много је више морских звезда на овој плажи него што би их ти могао спасити до изласка Сунца.Ти си ту немоћан."

Дете се зауставило на трен, размишљајући о мојим речима, сагло се да покупи још једну морску звезду и одбацило је далеко на морску пучину.

Окренувши се према мени, само је рекло: „Ову једну сам спасио.“

Напустио сам дечака и кренуо кући размишљајући о томе шта ми је дечак рекао. Затим сам се вратио на плажу и провео дан спашавајући морске звезде.

У настојању да помогнемо не можемо свима помоћи, али, ако вам се нађе на путу прилика да помогнете учините то и дајте шансу својој звезди.

Лорен Еиселеј