Италијанка Марија Монтесори била је прва жена лекар, педагог и филозоф. Најпознатија је по свом образовном
систему "Монтесори", који се односи на децу од рођења до 24. године.
Заснива се на природним потенцијалима детета за развој, унутрашњој мотивацији,
активном учењу, повезивању идеја и стицању функционалног знања. Помогла је да
се промени став у васпитању деце XX века. Њене образовне методе су и данас у
примени у великом броју државних и приватних школа широм света.
Позната је по томе што је формулисала кратка, али упечатљива и мудра правила за родитеље.
1. Деца уче из онога што их окружује.
2. Ако дете често грдимо, оно учи како да осуђује друге.
3. Ако дете често хвалимо, оно учи како да цени друге.
4. Ако према детету показујемо непријатељство, научиће да се бије.
5. Ако сте искрени са својим дететом, оно ће научити шта значи праведност.
6. Ако дете често исмевате, оно постаје стидљиво.
7. Ако се дете осећа сигурно, оно учи да верује људима.
8. Ако детету превише често говоримо “Срам те било”, оно ће научити да се увек осећа кривим.
9. Ако се дете често охрабрује, оно ће имати велико самопоуздање.
10. Ако детету пружите подршку, биће самоуверено.
11. Ако дете живи у пријатељском окружењу и осећа да другима треба, научиће како да нађе љубав.
12. Никада немојте да причате лоше о детету, било у или ван његовог присуства.
13. Концентришите се на то да развијате добро у свом детету. Тако неће бити места за лоше.
14. Увек саслушајте и одговорите на дечије питање или молбу уколико вам се оно обрати.
15. Поштујте дете чак и када направи грешку. Тако ће врло брзо моћи да исправи своју грешку.
16. Увек будите спремни да помогнете детету којем је потребна помоћ и да се повучете у страну када видите да се сналази.
17. Помозите детету да рано овлада стварима. То ћете учинити тако што ћете се побринути да је свет око њега испуњен позитивношћу, миром и љубављу.
18. Увек се лепо понашајте пред дететом. Покажите му како да постане најбоља особа која може бити.
19. Поштујте дете које одмара, посматра активности друге деце или размишља о нечему што је радило. Немојте му се обраћати, нити га терати на неку другу врсту активности.